بیوگرافی تیری دماره – Thierry DESMAREST کارآفرین و سرمایه گذار موفق فرانسوی

تیری دمارهتیری دماره (Thierry DESMAREST) یک کارآفرین ، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی فرانسوی است ، وی در حال حاضر رییس هیئت مدیره شرکت Total ، قدرتمندترین شرکت در فرانسه ، اولین سرمایه گذاری در بازار است. وی همچنین از ماه مه 1995 تا فوریه 2007 ، زمانی که کریستف دو مارگری جایگزین وی شد ، مدیر ارشد اجرایی توتال بود.

وی متولد 18 دسامبر سال 1945 ، قبل از اینکه مهندس شود پس از تحصیل در Ecole Nationale Superieure des Mines ، در Ecole Polytechnique آموزش دید.

فعالیت حرفه‌ای تیری‌دماره در سال 1971 به عنوان مهندس گروه معادن کالدونیای جدید آغاز شد. وی پس از اقامت وی ​​تا سال 1978 به عنوان مشاور فنی به کابینه وزیر صنعت پیوست و سپس در کابینه وزیر اقتصاد تا سال 1980.

این زمانی بود که او به توتال پیوست و صدرنشینی توتال الجزایر را به دست گرفت. بین سالهای 1983 و 1988 ، وی مدیر آمریکای لاتین و آفریقای غربی در توتال اکتشاف تولید بود و با گسترش حوزه مدیریت خود قدرت خود را در توتال افزایش داد.

در سال 1989 ، تیری دماره به عنوان مدیر عامل تولید کل اکتشاف منصوب شد و به عضوی انحصاری توتال تبدیل شد. در سال 1995 ، تیری دزمراست به عنوان مدیرعامل توتال منصوب شد ، منصبی که تا سال 2010 در آن داشت.

    لینک کوتاه: