بیوگرافی بیل گیتس – Bill GATES سرمایه گذار موفق و بنیانگذار مایکروسافت

بیوگرافی بیل گیتس

بیوگرافی بیل گیتس

بیوگرافی بیل گیتس | ویلیام هنری «بیل» گیتس سوم (William Henry “Bill” Gates III) که معمولاً بیل گیتس نامیده می شود بنیانگذار مایکروسافت و همچنین یکی از ثروتمندترین مردان جهان است 

بیل گیتس در 28 اکتبر 1955 در سیاتل متولد شد ، در مدرسه Lakeside در زادگاه خود ، با دوست دوران کودکی خود پاول آلن تحصیل کرد . آنها علم کامپیوتر را کشف می کنند ، مدرسه نمونه اولیه PDP-10 (اجداد رایانه) را اجاره داده است که روی آنها برنامه نویسی یک بازی از Morpion را متوجه می شود.
در سال 1968 وارد دانشگاه هاروارد شد و در آنجا با استیو بالمر ملاقات کرد. او سپس مطالعات خود را به سرعت رها کرد تا خود را وقف علوم کامپیوتر کند.

آنها به همراه دوستش پاول آلن در سال 1975 شرکت مایکروسافت را ایجاد می کنند. در سال 1980 با IBM قرارداد منعقد می کنند. آنها سیستم عامل MS-DOS و Windows را ارائه می دهند و برای هر رایانه فروخته شده حق امتیاز دریافت می کنند. این شروع موفقیت بزرگی برای مایکروسافت خواهد بود که پس از آن رشد خود را ادامه خواهد داد تا به یکی از بزرگترین گروههای جهان تبدیل شود. همه جا بودن آن در دنیای محاسبات حتی به دلیل موقعیت انحصارآمیز حتی برای مشکلات جامعه با عدالت نیز ارزش دارد.

بیل گیتس ضمن حفظ موقعیت خود به عنوان سهامدار اکثریت ، از آن زمان مجدد گروه را به استیو بالمر کاریزماتیک واگذار کرد . او سالها ثروتمندترین مرد جهان بود و از زمان بازنشستگی رسمی در سال 2008 ، او بیشتر وقت خود را به “بنیاد بیل و ملیندا گیتس” اختصاص داده است.

    لینک کوتاه: