بیوگرافی آکیو موریتا – Akio Morita بازرگان و کارآفرین موفق ژاپنی

آکیو موریتاآکیو موریتا (Akio Morita) با یک ماسارو ایبوکا از شرکت سونی یک تاجر ژاپنی و بنیانگذار بود.

وی متولد 26 ژانویه 1921 و در 3 اکتبر 1999 درگذشت ، او در ریاضیات فیزیک از دانشگاه امپریال اوزاکا فارغ التحصیل شد.

وی پس از تحصیل ، تصمیم گرفت به نیروی دریایی بپیوندد و در آنجا در طول جنگ جهانی دوم ستوان بماند و در آنجا با شریک آینده خود یعنی ماسارو ایبوکا برای تأسیس سونی ملاقات کند.

در سال 1946 بود که آنها تصمیم گرفتند با هم شرکت Engineering Corp را تاسیس کنند که در سال 1958 به Sony Corp تغییر نام داده شود. این شرکت سه سال پس از ایجاد خود نوار مغناطیسی را توسعه داد و سپس اولین ضبط کننده ویدیو را در سال 1950 در ژاپن فروخت. .

موریتا مجموعه های تلویزیونی اولین ترانزیستور جهان را در سال 1960 مجهز کرد ، سپس در سال 1975 اولین ضبط کننده فیلم ویدیویی خانگی و سرانجام VHS یک سال بعد.

همه چیز خیلی سریع پیش می رود. در سال 1979 ، او اولین Walkman و پنج سال بعد اولین Discman را ایجاد کرد.

نخستین مسئول امور مالی و بازاریابی ، موریتا تکنیک های تبلیغاتی را با الهام از ایالات متحده اعمال می کند. این استراتژی در حال بازپرداخت است زیرا سونی اولین فروشگاه خود را در سال 1972 در ایالات متحده باز کرد.

اولین شرکتی که در سال 1961 در NYSE به ثبت رسید ، سونی پیاپی CBD Records Group را در سال 1988 خریداری کرد و سال بعد ، Columbia Pictures Entertainment.

آکیو موریتا در تاریخ 25 نوامبر 1994 پس از خونریزی مغزی به عنوان رئیس جمهور سونی استعفا داد و پنج سال بعد درگذشت.

در این میان ، وی مدال آلبرت را از انگلستان در سال 1982 دریافت کرد (ابتدا ژاپنی که آن را دریافت کرد) ، سپس دو سال بعد سفارش ملی لژیون افتخار ، مرتبه درجه یک از خزانه داری امپراطور ژاپن در سال 1991 و سرانجام سفارش کشتی جوانمردانه انگلیس در سال 1993.

    لینک کوتاه: