بیوگرافی آلن مریو – Alain MERIEUX پزشک و کارآفرین موفق فرانسوی

آلن مریو آلن مریو (Alain MERIEUX) پزشک داروسازی است اما وی به عنوان یک کارآفرین بنیانگذار BioMérieux شناخته می شود . وی در حال حاضر رئیس اتحادیه Mérieux و Fondation Mérieux است.

آلن مریو متولد 1938 ، در خانواده ای از کارآفرینان در زمینه زیست پزشکی ، دیپلم خود را برای دکتر در داروسازی به دست آورد. او همچنین یک کارورز بیمارستان در لیون و دانشجوی درخشان در دانشکده بازرگانی هاروارد بود.

وی در سال 1963 با Becton Dickinson BD Mérieux را ایجاد کرد و متعلق به این دو مرد بود تا سال 1974 وقتی آلن مریوکس سهامدار اکثریت شد و به این شرکت bioMérieux تغییر نام داد. این شرکت در حال حاضر در بیش از 150 کشور جهان در زمینه تشخیص آزمایشگاهی و یکی از 10 شرکت برتر دنیا در زمینه تشخیص بیولوژیک است.

وی در سال 1968 و تا سال 1994 ریاست انستیتو مریو را بر عهده گرفت و این گروه را به سمت مقام رهبر جهانی در زمینه واکسن سوق داد.

وی قبل از به دست آوردن آزمایشگاه های Connaught در آمریکای شمالی در سال 1989 ، کنترل انستیتو پاستور تولید در فرانسه را به دست آورد. وی همچنین بین سالهای 1986 و 1998 به عنوان معاون اول رئیس شورای منطقه ای Rh -ne-Alpes مشغول به کار بود.

وی بارها و بارها از جمله مقام فرمانده لژیون افتخار در سال 2004 تزئین شده است.

    لینک کوتاه: