بوعلی – پتروشیمی بوعلی سینا

بوعلی – پتروشیمی بوعلی سینا

صنعتی که شرکت در آن فعالیت دارد

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با شناسه ملی 10860723245 بعنوان سومین شرکت تولید آروماتیک کشور در تاریخ 1377/1/29 در زمینی به مساحت 36 هکتار در استان خوزستان ، منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی واقع می باشد.

شرکت بوعلی به صورت سهامی عام تاسیس شد و طی شماره 139302 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید . کارخانه آن در سال 1383 با نام طرح آروماتیک سوم و تحت لیسانس شرکت های AXENS فرانسه ، UHDE آلمان و SINOPEC چین، ییمانکاری مهندسی اصولی شرکت UHDE آلمان به بهره برداری رسید. برای آن سرمایه گزاری داخلی و خارجی به مبلغ 317 ، 1 میلیارد ریال و 300 میلیون دلار ا ز طریق فاینانس بلژیک و فرانسه و سرمایه گزاری ریالی از طریق مشارکت بانک ملت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی صورت گرفت.

مرکز اصلی شرکت از سنوات قبل به شهرستان ماهشهر منتقل گردید . در تاریخ 31 شهریور ماه 1386 تحت شماره 6272 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی ماهشهر به ثبت رسید . شرکت تا سال 1390 از واحدهای تجاری فرعی شرکت ملی صنایع یتروشیمی بود . از تاریخ 01 / 08 / 1390 با انتقال تعداد 350 میلیون سهم (به میزان 70 درصد) به شرکت صنایع یتروشیمی خیلج فارس ، از واحدهای تجاری فرعی شرکت اخیر الذکر بوده و در چارچوب قانون تجارت اداره می گردد .

پتروشیمی بو علی در تاریخ 15 / 04 / 1399 در فهرست شرکتهای ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد. در تاریخ 10 / 08 / 1399 به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت پذیرفته شده در بخش محصولات شیمیایی با نماد بوعلی در فهرست بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران درج گردید.


 موضوع شرکت

موضوعات اصلی و فرعی فعالیت شرکت طبق مفاد ماده 2 اساسنامه عبارت است از :

موضوع فعالیت اصلی شرکت :

سرمایه گذاری در احداث ، راه اندازی ، بهره برداری کارخانجات صنعتی ، توسعه ، نوسازی ، تعمیرات ، نگهداشت ، تحقیقات ، آزمایشات و بسته بندی

به منظور تولید ، بازاریابی ، فروش ، صدور محصولات پتروشیمی ، ذخیره، واردات – صادرات

تبدیل کلیه مواد پتروشیمی ، پتروشیمیایی و فرآورده های فرعی ، مشتقات نفتی به مواد اولیه صنایع پایین دستی .

انجام کلیه فعالیت های تولیدی ، صنعتی ، فنی و مهندسی و بازرگانی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم مربوط به عملیات مذکور با رعایت قوانین و مقررات مربوطه.

موضوع فعالیت فرعی شرکت :

1 تشکیل انواع شرکت ها و یا مشارکت ( حقوقی یا مدنی ) با شرکت های دیگر در زمینه موضوع اصلی شرکت در داخل و خارج از کشور .
2 مبادرت به خرید و فروش و معاملات بازرگانی داخلی و خارجی مرتبط با موضوع اصلی شرکت .
3 استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانک ها و موسسات اعتباری داخلی و خارجی.
4 خرید و فروش سهام شرکت های تولیدی ، خدماتی و غیره .
5 خرید و فروش اوراق بهادار.
6 انجام عملیات خدماتی ، مالی ،اعتباری و بازرگانی مرتبط با موضوع اصلی شرکت .
7 اخذ نمایندگی ، ایجاد شعبه و اعطای نمایندگی در داخل و خارج از کشور .
8 انجام کلیه عملیاتی که به طور مستقیم و یا غیر مستقیم برای تحقق اهداف شرکت لازم و مفید بوده و یا در جهت اجرای موضوع اصلی شرکت ضرورت داشته باشد.
9 سرمایه گزاری و مشارکت در صنایع منفرداً و یا با سرمایه گزاران داخلی و خارجی در زمینه موضوع اصلی شرکت در داخل و خارج از کشور .


نشانی دفتر : تهران بالاتر از میدان ونک، خیابان دامن افشار، پلاک 48


نشانی امور سهام : خوزستان، ماهشهر، منطقه ویژه اقتصادی، سایت ۴، پتروشیمی بوعلی سینا


تلفن امور سهام :  52173047(061)


وب سایت : www.bspc.ir

    لینک کوتاه: