بورس چیست؟ قسمت سوم

دکتر ترحمی از بزرگان بورس و بازار های مالی توضیح میدهد:

قسمت اول

قسمت دوم ( قسمت قبلی)

 

اگر قسمت این بوده که شغل مناسبی نداشتید، یک مدت تحملش کنید و کارتان را انجام بدهید و در این وادی حرفه‌ای بشوید و بعد بنشنید با خیال راحت ان‌شاءالله آن مبالغی که واقعاً و اصلاً مسخره است الان هرکسی می‌تواند با دو تا ضامن 30 میلیون تومانی وام بگیرد و الان 30 میلیون تومان پول یک کارمند است که به او می‌دهند، برجی 2 میلیون تومان هم که بدهند می‌شود 24 میلیون! این 30 میلیون را در خانه‌اش بنشیند و تا پایان سال دوبرابرش کند.

.

.

و یک قانونی داریم در بورس یا در سرمایه‌گذاری تابع نمایی، یعنی شما یک گلوله برفی ایجاد می‌کنید، یک لحظه تست کنید شما اگر بتوانید ماهی 5 درصد سود بگیرید یا 5 درصد سود بگیرید یعنی یک روز کاری بورس را سود بگیرید لطفاً تست کنید در سال 98 درصد می‌شود.

چون سود روی سود می‌آید.

بعد سالی 100 درصد را شما تست کنید، شما 5 میلیون تومانتان از بعد 5 سال، 160 میلیون تومان است!

بعد از 6 سال 320 میلیون تومان است، بعد از 7 سال 700 و خُرده‌ای میلیون تومان است!

 

.

برای خیلی از دوستان در مورد این کار هم شبهه ایجاد می‌شود که چه منفعتی به حال تو دارد یا چرا دلت می‌سوزد؟!

بله دلم می‌سوزد و قرار هم نیست که شما پولهایتان را به ما بدهید و نه به هیچ‌کس دیگر!

.

.
این توصیه را به شما می‌کنم به هیچ‌وجه پول بی‌زبان را دست آدم پرزبان ندهید! خودتان یاد بگیرید با پولهایتان کار کنید.

.
.
من به دانشجوهایم میگویم 4 سال می‌آیی و درسهای چرت‌وپرت حسابداری را می‌خوانی و هیچ‌چیز هم نمی‌شوی! – شاید هم الان گوش کنند – چون امروز در دانشگاه از ترم آخر سؤال کردم خنده‌ام گرفته! دانشجوی ترم آخر هنوز خیلی از موارد کوچک را بلد نیست، چرا؟ چون استاد دل نسوزانده، جامعه‌ی دانشگاهی همه‌اش شده پول گرفتن، فقط پول می‌گیرند و حساب بانکیشان را پُر می‌کنند.

من هم رئیس بودجه‌ی استان بودم، چه شد؟ چه اتفاقی افتاد؟ دانشگاه همه‌ی دانشجویان را به‌عنوان یک دسته‌ی یک میلیون تومانی می‌بیند.

.

.
پس حواستان جمع باشد آن زمان و وقتی که ارزشمند و گوهربار است را می‌گذارید لطفاً یک زمانی را هم به خودتان اختصاص بدهید، روزی یک ساعت، روزی نیم ساعت تا راه بیفتید.

.

 

یک سال، دو سال، سه سال، هرکس هم به شما گفت اینجا بیا و سریع ثروتمند شو، اینقدر قرار است سود بگذاری و اینقدر سود کنی… آن هم دروغگو است عزیزم! آن هم دروغ می‌گوید!

 

.

پیشنهاد ویژه | مرجع آموزش بورس

 پکیج آموزش بورس با 70 ٪ تخفیف !!

.

مگر چه‌کسی به راحتی ثروتمند شده؟ هیچ‌کس به راحتی ثروتمند نشده! عزیزان هرکس ثروتمند شده و روی پای خودش ایستاده زحمت کشیده مگر اینکه یک پدر پولدار داشته باشید که به شما ثروت آنچنانی بدهد.

.
پس لطفاً و خواهشاً وقتی را برای خودتان قرار بدهید، خودتان را آموزش بدهید و روی خودتان کار کنید و به‌نظر من بهترین سرمایه‌گذاری روی خودتان است نه روی کس دیگر!

.

روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، پولتان را به کسی ندهید، یک علمی را یاد بگیرید با یک مبلغ بسیار پایین – مبلغی که پول کفشتان است – وارد بازار بشوید، کار کنید. یاد بگیرید.

.

.

شما می‌روید میلیون‌ها تومان خرج دکترا و فوق‌لیسانس و … می‌کنید آخرش باید واقعاً مدرکتان را لب کوزه بگذارید و آب بخورید. مگر الان استخدام می‌کنند؟ چقدر دکترا و فوق‌لیسانس‌های بیکار داریم؟!

.

.

روی خودتان کار کنید، علمی هست که چه در تمام دنیا، هرگوشه‌ی دنیا که تشریف ببرید می‌توانید با این علم کسب درآمد کنید و هیچ نیازی به منّت‌کشیدن و استخدام‌شدن پیش دیگران ندارد اما این هم گفتم خدمتتان که این هم مثل همه‌ی علم‌ها نیاز به زحمت و پشت‌کار دارد اما یک فرقی می‌کند، «ترحمی» اگر صبح به صبح کیفش را بردارد و سرکار برود آخر برج شاید 3 – 3.5 میلیون بگیرد اما اگر پای این بنشیند و وقتش را بگذارد می‌تواند ماهی 10 – 20 میلیون تومان – شاید هم بیشتر – برای خودش درآمد کسب کند.

.

پس لطفاً قدر خودتان را بدانید، هیچ غلوّ و بزرگ‌نمایی در کار نیست، اصلاً هم قرار نیست یکباره ثروتمند بشوید، اما راه ثروتمندشدن از این مسیر خواهد رفت.

.
با پکیج های ما قادر خواهید بود که با بازار بورس، چه در ایران و چه در هر گوشه‌ی دنیا و چه در هر بازاری می‌توانید کار کنید. در طلا و ارز می‌توانید کار کنید.

یک بازاری ماند به نام مسکن، در مورد مسکن هم که خیلی راحت از روی بعضی از نمودارها متوجه می‌شویم که الان مسکن می‌خواهد تکان بخورد یا نه.

.

در مورد بانک هم که دیگر فکر نمی‌کنم نیاز به آموزش باشد، شما بچه‌ی کوچکتان را هم که بانک ببرید در بانک می‌تواند سرمایه‌گذاری کند. البته متأسفانه هنر اکثر ما اینست که به اندازه‌ی همان بچه‌ی کوچکمان فکر می‌کنیم! یعنی هنرمان اینست که پولمان را در بانک بگذاریم!

همیشه پول راکد باشد و یک سود سپرده بگیریم که این در کشورهای خارجی کاملاً نقض شده است و اصلاً سود سپرده صفر است!

اتفاقاً بانکداری اسلامی در آنجا بیشتر رعایت می‌شود!

خب خیلی خوشحال شدم و سپاسگزارم از اینکه وقتتان را در اختیار من گذاشتید امیدوارم در هرجا که آموزش دیدید این آموزش را دست‌کم نگیرید و یک گنجینه‌ی بزرگ بدانید و با پشتکار و تلاش وارد این کار بشوید و با پشتکار و تلاش ادامه‌اش بدهید.

در هر مسیری سختی هست، صددرصد یکسری داستان‌ها پیش می‌آید اما این بحث سرمایه‌گذاری را کنار نگذارید.

.
موفق و پاینده باشید. – ( دکتر ترحمی – از بزرگان بورس و بازار های مالی)
.

قسمت اول

قسمت دوم ( قسمت قبلی)

 


 

• فایل های مرتبط

ثروت نهفته در بورس ایران (۲۲ صفحه)

وارن بافت ، بورس بازی با ۵۲ میلیارد ثروت (۱۲ صفحه)

چرا بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟ (۵ صفحه)

راه های کسب سود در بورس (۳ صفحه)

۱۰۰ سؤال برای ورود به بورس (۱۴ صفحه)

ده شاه کلید بزرگان بورس (۳۶ صفحه)

چگونه در بازار بورس در 1.5 ماه 11 میلیون تومان سود کردم ؟ (۷ صفحه)

مزایا و معایب بورس (۶ صفحه)

پرسش ها و پاسخ های بورسی (۱۴ صفحه)

 


• فایل های صوتی مرتبط

۱- بورس ، بازار ، ویژگی ها 

 

۲- مزایای بورس بر سرمایه پذیران

 

۳- مزایای بورس برای سرمایه گذاران

 

۴- چند توصیه مهم برای سرمایه گذاری در بورس

 

۵- بورس به عنوان یک بازار

 

 

 

  1. حسین اصغری گفته؛
    ۱۲:۱۶ ۱۳۹۸/۰۳/۱۷

    به تمامی دوستان توصیه می کنم اگه چیزی در مورد بورس نمی دانند و دنبال مقالاتی جامع و خودمونی هستن فقط میتونم ای بی سی بورس رو معرفی کنم و تماااااااااااام
    مرسی از دکتر ترحمی عزیز
    بی نهایت ممنون بابت مقاله ای که وقت با ارزشتنونو در اختیار ما قرار دادین و یادمون دادید

لینک کوتاه: