شمارش امواج الیوت – اندیکاتوری برای امواج الیوت

آموزش تحلیل تکنیکال، شناساگر مناسب برای شمارش امواج الیوت

همانطور که در مطالب قبلی آموزش تحلیل تکنیکال با یکدیگر بررسی کردیم، مثالهای 5 موج حرکتی، کاملا واضح بودند اما برخی اوقات نیز شمردن این امواج به این سادگی نیست. برخی اوقات پیش میآید که نمیتوان موج 3 را از 5 ریزموج موج 5 تشخیص داد. به کمک نمودار هم نمیتوان تفاوت بین قدرت امواج را تشخیص داد. لذا در این بخش از آموزش تحلیل تکنیکال قصد داریم به کمک اندیکاتورها و اسیلاتورها قدرت امواج را از یکدیگر تشخیص داد و اندازه گیری کرد و به شمارش امواج الیوت بپردازیم.
از میانگین های متحرک می توان قدرت امواج را از یکدیگر تشخیص داد. یعنی اگر دو میانگین کوتاه و بلند مدت در اختیار داشته باشیم، از مقایسه ی بین این دو می توانیم به مقدار افزایش قیمت پی ببریم. در آموزش تحلیل تکنیکال بیان میکنیم که تغییرات فعلی قیمت را میتوانیم با میانگین متحرک کوتاه مدت و تغییرات کلی قیمت را با کمک میانگین متحرک بلند مدت مشاهده کنیم. در مواقعی که قیمت موج 3 را تشکیل دهد، شاهد حرکت تندتر قیمت جاری هستیم و تفاوت بین میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت بیشتر شده و نشان دهندهی میزان نوسان نمای بزرگ است.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، میانگین متحرک کوتاه مدت و بلند مدت برای تشخیص قدرت امواج
بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال و طبق شکل بالا، سرعت موج 5 قیمت جاری، مشابه با سرعت قبلی است و سبب کاهش تفاوت بین دو میانگین کوتاه و بلند مدت میشود. همین امر سبب تشکیل میزان کوچکی از نوسان نما میشود. دلیل این اتفاق این است که، توقف کوتاه مدت قیمت ناشی از موج 4 است و در این حین شاهد بالاتر آمدن میانگین متحرک بلند هستیم که نسبت به میانگین کوتاه نزدیک میشود.

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری نوسان نمای الیوت

بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، زمانی نوسان نمای الیوت بلندی یا high جدیدی ایجاد خواهد کرد که گسترش قیمت تا سقف موج 1 باشد. پس از اینکه افت پیدا کرد و موج 2 تکمیل شد و همچنین حرکت جدید قیمت و نوسان نما، نامگذاری موج 3 را داریم.

مبتنی بر آموزش تحلیل تکنیکال، موقعی هم که موج 3 به اتمام برسد، افراد معامله کننده به شدت به دنبال منطقهای برای خرید هستند. زمانی بازار به منطقهی مد نظر خود خواهد رسید که شاهد نزدیک شدن آرام نوسان نمای الیوت به سمت سطح صفر یا رفتن به زیر این سطح باشیم. حجم زیادی از خریدها توسط افراد معامله کننده ای انجام خواهد شد که در موج 3 حضور نداشته و هم اکنون موج 4 به اتمام رسیده است. در چنین وضعیتی، high جدیدی توسط نوسان نما ایجاد می گردد. در این روند میزان افزایش قیمت مشابه با موج 3 نیست.

لذا در آموزش تحلیل تکنیکال، از نوسان نما استفاده می شود تا به راحتی بتوان به این میزان تفاوت در حرکت قیمت پی برد. به همین دلیل توصیه میشود که شمارش امواج الیوت بوسیلهی نوسان نمای الیوت باشد. در این مواقع برای استفاده از نوسان نمای الیوت، باید اندیکاتور مربوطه را بر روی متاتریدر نصب کرده باشید.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، نوسان نمای الیوت

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، نوسان نمای الیوت در رابطه با سرمایه گذاری ساختمان ایران

آموزش تحلیل تکنیکال، اندیکاتور امواج الیوت در رابطه با توسعه ی معادن روی ایران
طبق آموزش تحلیل تکنیکال، 94% تمامی امواج 4 که به موج پنجمی ختم شوند که دارای high یا low جدید باشد، در این امواج شاهد بازگشت حداقل 90% موج سوم توسط نوسان نمای الیوت هستیم.

 آموزش تحلیل تکنیکال (شمارش امواج الیوت) ، بازگشت حداقل 90% از موج 3 توسط نوسان نمای الیوت

بررسی حداکثر بازگشت مجاز در آموزش تحلیل تکنیکال

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، به همان میزان که برگشت نوسان نما به خط صفر بسیار مهم می باشد (یا بعبارت دیگر حداقل 90% نوسان نمای موج 3)، به همان میزان هم نباید شاهد این باشیم که بیشتر از 38% نوسان نمای موج 3 توسط نوسان نما از طرف دیگر خط صفر عبور کند.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، حداکثر بازگشت نوسان نمای موج 3

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری نوسان نمای الیوت در موج 3

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، هر زمان که بازار در کنار نوسان نمای الیوت در یک رالی باشند، به این رالی موج سوم میگویند.

آموزش تحلیل تکنیکال، موج سوم در رابطه با شرکت سایپا

بر اساس آآموزش تحلیل تکنیکال، بازار هنگام اتمام موج 3، برای کسب سود، نزول پیدا میکند. در چنین موقعی نیز باید نوسان نمای الیوت به سمت خط صفر بازگشت پیدا کند.

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری نوسان نمای الیوت در موج 4

طبق نمودار زیر از آموزش تحلیل تکنیکال، بازگشت نوسان نمای الیوت به خط صفر به معنای اتمام نیروی موج چهارم نزولی است.

 

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری نوسان نمای الیوت در موج 4

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری نوسان نمای الیوت در موج 5

وقتی بازار high جدید با قدرت نوسان کمتر ایجاد کند یعنی حرکت فعلی مرتبط با موج 5 است و وقتی این موج تمام شود، شاهد تغییر جهت بازار خواهیم بود. هنگامی هم که بازار تغییر جهت بدهد، هدف اولیه ی قیمت موج 4 قبلی خواهد بود.

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری نوسان نمای الیوت در موج 5 در رابطه با لوله ماشین سازی ایران

  1. عین اله کرمی گفته؛
    ۰۹:۳۸ ۱۳۹۹/۰۷/۰۶

    در شناسایی موج های الیوت 3 و 5انتهای این دو موج الزاما میبایستی واگرایی را تشکیل دهند.

    (منظور دو قله 3 و 5)

  2. olgoo گفته؛
    ۱۷:۳۰ ۱۳۹۸/۰۴/۱۰

    در پاراگراف اول تشخیص موج ۳ از ۵ یک پنج اضافی ثبت شده همچنین به جای می توان ، میان قدرت امواج ثبت شده است .

لینک کوتاه: