امواج الیوت و تئوری اندروز

آموزش تحلیل تکنیکال، کانالهای الیوت و کاربرد آن

بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال و همانطور که در شکل زیر مشاهده میکنید، پس از تشکیل شدن موج 5، انتهای این موج را میتوان به کمک تکنیکی به نام کانال موج الیوت پیش بینی نمود. روش کار بدین صورت است که پس از اتمام تشکیل شدن موج 4، بین موج 2 و 4 خطی مستقیم رسم خواهد شد.

آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، تکنیک کانال موج الیوت

سپس در مرحلهی دوم، از نقاط سقف امواج 1 و 3 دو خط موازی مطابق شکل زیر رسم میکنیم.

آموزش تحلیل تکنیکال، نحوهی رسم کانال موج الیوت

همچنین طبق شکل بالا از آموزش تحلیل تکنیکال انتظار داریم که، محل اتمام موج 5 در دو کانال بالایی باشد. در چنین شرایطی اگر موج 3 از نوع معمولی باشد، تمایل موج 5 به ادامه یافتن کانال رسم شده از سقف موج 3 خواهد بود اما اگر موج 3 از نوع گسترش یافته باشد، تمایل موج 5 به ادامه یافتن کانال رسم شده از سقف موج 1 میباشد.

بررسی آنالیزهای آماری نسبتهای امواج در آموزش تحلیل تکنیکال

نسبتهای موج 2 مطابق شکلهای زیر از آموزش تحلیل تکنیکال میباشد:

آموزش تحلیل تکنیکال، نسبتهای آماری موج 2

نسبتهای موج 3 مطابق شکلهای زیر از آموزش تحلیل تکنیکال میباشد:

آموزش تحلیل تکنیکال، نسبتهای آماری موج 3

نسبتهای موج 4 مطابق شکلهای زیر از آموزش تحلیل تکنیکال میباشد:

آموزش تحلیل تکنیکال، نسبتهای آماری موج 4

نسبتهای موج 5 مطابق شکلهای زیر از آموزش تحلیل تکنیکال میباشد:

آموزش تحلیل تکنیکال، نسبتهای آماری موج 5

به طور معمول انتهای موج 5 در موقعیت 0.618 برابر طول 0 تا 3 یا مساوی با طول این موج خواهد بود.

هدف موج A: بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، اغلب وقتی موج A به اندازهی 38.2% موج 5 قبلی بازگشت پیدا میکند که بخشی از یک مثلث باشد که اگر بخشی از یک زیگزاگ باشد، در اکثر مواقع به اندازهی 61.8% موج 5 بازگشت خواهد کرد.

هدف موج B: طبق آموزش تحلیل تکنیکال، موج B وقتی در یک زیگزاگ قرار دارد، در اکثر مواقع به اندازهی 38.2% یا 61.8% موج A بازگشت پیدا میکند ولی در یک ساختار مسطح، تقریبا مساوی با موج A است.

هدف موج C: مطابق مطالب بیان شده در آموزش تحلیل تکنیکال، موج C حداقل به اندازهی 61.8% موج A طول دارد، هر چند طول کمتر هم برای آن امکان پذیر است اما به طور معمول شکستی است که نشانهی شتاب در جهت مخالف است. اگر ساختار مثلثی باشد، موج C در غالب موارد به اندازهی 8.16% موج A است.

هدف موج D: در اکثر موارد، موج D به اندازهی 8.16% از موج B را طی خواهد کرد.

هدف موج E: مبتنی بر آموزش تحلیل تکنیکال، در یک ساختار مثلثی، در غالب موارد موج E حدود 8.16% از موج C را طی خواهد کرد ولی نمیتواند از موج C بلندتر گردد.

آموزش تحلیل تکنیکال، امواج الیوت و تئوری آندروز

در دورهی آندروز، استفاده از امواج الیوت بسیار گسترده و رایج بود و او نیز از این قضیه اطلاع داشت. در آموزش تحلیل تکنیکال آورده شده که آندروز، برای اینکه بتواند از مزیتهای پیش بینی نقاط محوری الیوت استفاده کند، از خطوط روند کمک میگرفت. طبق این تئوری، روندهای بازار در 5 موج خود را نشان میدهند. در واقع نوسانات قیمت، الگوی 5 موجی نشان میدهد که از 1 تا 5 نامگذاری میشوند. سپس طبق تئوری الیوت در آموزش تحلیل تکنیکال، نحوهی شکل گیری امواج اصلاحی، در طی 3 موج و در جهت مخالف میباشد. در نمودار زیر از آموزش تحلیل تکنیکال، امواج معکوس به نامهای a، b و C نمایان هستند. بر این اساس در روند نزولی شاهد وجود 5 موج اصلی نزولی و 3 موج معکوس به شکل صعودی هستیم.

طبق عقیدهی آندروز، الگوهای نامبرده شده در همهی روندها تشکیل نخواهد شد اما وقوع آن به اندازهای هست که فرد معامله کننده نسبت به آن آگاه باشد. لذا طبق آموزش تحلیل تکنیکال، استراتژی که آندروز برای معامله طبق این الگو به کار میگرفت، خط روندی بود که نقاط محوری 0 و 4 را به هم وصل میکرد. پس توجه داشته باشید که شکسته شدن خط روند 4-0 پس از موج 5 توسط قیمت ضروری است، زیرا در این صورت میتوان در نقطهی شکست، فروش را انجام داد.

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی نقطهی فروش و شکسته شدن خط روند 4-0 توسط قیمت

و در مورد روند نزولی هم زمانی میتوان اقدام به خرید کرد که خط روند 0-4 توسط قیمت به سمت بالا شکسته شود. شکل زیر از آموزش تحلیل تکنیکال در رابطه با شرکت کالسیمین است که با نماد فاسمین، صنعت فلزات اساسی، نشان داده شده است. الگوی الیوت 5 موجی که توسط قیمت شکل گرفته، در این شکل با اعداد 0 تا 5 نامگذاری شده است. طبق شکل زیر با شکست خط روندی که بین نقاط 0 و 4 ترسیم شده، سیگنال فروش ارسال میگردد.

آموزش تحلیل تکنیکال، ارسال سیگنال فروش در رابطه با شرکت کالسیمین در الگوی الیوت 5 موجی

شکل زیر از آموزش تحلیل تکنیکال در رابطه با شرکت سیمان فارس و خوزستان (هلدینگ) با نماد سفارس میباشد. این شکل مرتبط با الگوی صعودی موج الیوت است که با اعداد 0 تا 5 نامگذاری شدهاند. وقتی قیمت نزول پیدا میکند و خط روند ترسیم شده بی نقاط 0-4 دچار شکست میگردد، سیگنال فروش ارسال میشود.

آموزش تحلیل تکنیکال، شکسته شدن خط روند بین نقاط 0 تا 4 در الگوی صعودی موج الیوت در شرکت سیمان فارس و خوزستان

در این نمودار از آموزش تحلیل تکنیکال، شاهد قیمت سهام شرکت معتبر The Travelers Companies هستیم. قیمت نشان دهندهی الگوی 5 موجی صعودی است که در این شکل با اعداد 0 تا 5 نمایش داده شده است. ضمن اینکه بین نقاط 0 و 4 نیز خط روند رسم شده است. وقتی قیمت نزول پیدا میکند و خط روند دچار شکست میگردد، امواج اصلاحی آغاز شده و سیگنال فروش ارسال میشود.

آموزش تحلیل تکنیکال، ارسال سیگنال فروش در رابطه با شرکت The Travelers Companies

نمودار زیر از آموزش تحلیل تکنیکال، قیمت سهام شرکت زامیاد را که دارای نماد تجاری خزامیا میباشد، نشان میدهد. قیمت در این سهم، الگوی 5 موجی صعودی را تشکیل داده که در این نمودار با اعداد 0 تا 5 قابل مشاهده است، ضمن اینکه میتوانید خط روند ترسیم شده بین نقاط 0 و 4 را نیز ببینید. سیگنال فروش زمانی ارسال شده که شروع روند معکوس با شکسته شدن این خط روند همراه بوده است.

آموزش تحلیل تکنیکال، قیمت سهام شرکت زامیاد و ارسال سیگنال فروش

نمودار بعدی آموزش تحلیل تکنیکال در رابطه با قیمت سهام شرکت اپل با نماد APPLE میباشد. در این نمودار نیز، الگوی 5 موجی صعودی الیوت توسط قیمت تشکیل شده که میتوانید آن را با اعداد 0 تا 5 مشاهده کنید، ضمن اینکه به کمک نقاط محوری 0 و 4، خط روند نیز ترسیم شده است. بر اساس قواعد آندروز، شکسته شدن خط روند مذکور سبب ایجاد یک حرکت معکوس نزولی میگردد که حاکی از زمان فروش است.

آموزش تحلیل تکنیکال، ارسال سیگنال فروش در الگوی 5 موجی الیوت در رابطه با شرکت APPLE

نمودار زیر از آموزش تحلیل تکنیکال در رابطه با قیمت سهام شرکت فولاد مبارکهی اصفهان با نماد فولاد است. این سهم تشکیل الگوی 5 موجی صعودی الیوت داده که با اعداد 0 تا 5 نامگذاری میشوند. همانطور که مشاهده میکنید خط روند نیز به کمک نقاط محوری 0 و 4 رسم گردیده است و با شکسته شدن خط روند مذکور، فرد معامله کننده قادر خواهد بود به کمک شروع حرکت معکوس نزولی، فروش را آغاز کند.

آموزش تحلیل تکنیکال، ارسال سیگنال فروش در رابطه با قیمت سهام شرکت فولاد مبارکهی اصفهان

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی خطوط میانهی آندروز

آموزش تحلیل تکنیکال، خطوط میانهی آندروز

بر اساس شکل بالا از آموزش تحلیل تکنیکال، زمانی میتوانید برای پیدا کردن سقف موج 3 از تکنیک چنگال آندروز استفاده کنید که خط میانه بر روی امواج 1 و 2 رسم شده باشد. به طور معمول، محل اتمام موج 3 در بال فوقانی چنگال یا خطوط هشدار میباشد.

آموزش تحلیل تکنیکال، تکنیک چنگال آندروز برای پیدا کردن سقف موج 3

طبق شکل زیر از آموزش تحلیل تکنیکال، بین موج 3 با 1 ارتباط فیبوناچی وجود دارد. تمایل روش خط میانه به پیدا کردن سقف موج 3 است. با تلفیق کردن این دو تکنیک میتوان دورههای زمانی اتمام موج 3 را پیش بینی نمود. هر زمان که امواج 1 و 2 به اتمام برسند، خط میانهای از پایهی موج 1 به وسط موج 2 وصل خواهیم کرد و پس از آن، خطوط هشدار را اضافه میکنیم. در این حالت، شروع به رسم پیش بینیهای فیبوناچی میکنیم که خطوط ترسیم شده، خطوط میانه را قطع خواهند کرد. در این وضعیت، نقاط بالقوهی پایان موج 3، همین تقاطعهای بوجود آمده هستند.

آموزش تحلیل تکنیکال، تکنیک پیش بینی نقاط اتمام موج 3

آموزش تحلیل تکنیکال، نقاط اتمام موج 3 در رابطه با ایران ارقام

 

لینک کوتاه: