الگوی وی (V)

بررسی آرایش وی در آموزش تحلیل تکنیکال

آرایش وی و بررسی آن در آموزش تحلیل تکنیکال

در این بخش از آموزش تحلیل تکنیکال، به بررسی گونهی نادر الگوی کف، یعنی ساختار V یا در اصطلاح اسپایک (spike) میپردازیم. از ابتدای بحث خود در آموزش تحلیل تکنیکال در رابطه با انواع الگوهای بازگشتی، تمامی این الگو تا اینجا بیان کردیم که پس از اینکه شکست رخ میدهد، بازار تلاش خواهد کرد تا نرخ قیمتها دوباره به روال سابق و اصلی خود برگردند. اما الگوی V چنین خصوصیتی ندارند. طبق آموزش تحلیل تکنیکال، این الگو به راحتی و بدون اینکه هشداری ارسال کنند، از روندی به روند دیگر، موقعیت خود را تغییر داده و در حین انجام این کار، طیف زیادی از معاملات را نیز با خود به همراه دارند، دلیل آن هم این است که در طی مدت زمانی که روند اصلی باید به صورت نقدی و یا کف دربیاید، موقعیتهای بسیار عالی به وجود آمدهاند.
مبتنی بر آموزش تحلیل تکنیکالل، الگوی V زمانی تکمیل میشود که خط روند شکسته شود و در این زمان میتوان وارد معاملات شد. اگر بخواهیم ویژگی این الگو را طبق آموزههای آموزش تحلیل تکنیکال بازگو کنیم میتوانیم به مواردی همچون، بازگشت ناگهانی قیمت و بازگشتهای بسیار کوتاه و موقتی داخل الگو، اشاره کنیم. البته ویژگی دیگری که در مورد این الگو بیان میکنند در رابطه با حرکت روند قبلی و شیب زیاد موج آخر در آن است و اینکه با همان زاویهای که بازار شیب حرکت اصلی را ایجاد کرده، بازگشتها نیز با همان زاویه رخ میدهند.
در شکل زیر از آموزش تحلیل تکنیکال، میتوانیم چگونگی ساختار کف V را مشاهده کنیم. خط پایین نمودار همان مینیمم نرخ روند نزولی است و میتواند نسبت به خطوط قبلی و بعدی، منحصر بفرد باشد. اینکه هر دو روند شدید هستند، قطعیت بازار را در مسیر قیمت نشان میدهد.
ارتباط V با قیمت: به سرعت قیمتها، بالا و پایین شده و امکان اینکه مقدار آن خارج از حد انتظار باشد وجود دارد. تغییر جهت یاد شده، عموما دارای اخطار قبلی نیست.
ارتباط V با حجم: معمولا حجم در الگوی V زیاد است.
وقوع V: طبق آموزش تحلیل تکنیکال، امکان مشاهدهی زیاد این الگو در سهام پرگردش، بسیار بالا است.
اهمیت تکنیکی: سرعت وقوع الگوی V آنچنان ناگهانی و زیاد است که فقط زمانی که تشکیل شد میتوان متوجه وجود آن گشت. لذا، طبق آموزش تحلیل تکنیکال، بسته به اینکه میزان تجربهی تکنسین چه میزان باشد، فرصت سود بردن از این الگو نیز متفاوت بوده و در کل، این فرصت بسیار محدود میباشد.

بررسی الگوی V در رابطه با داروسازی رازک در آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، سرعت بالای بالا و پایین شدن قیمتها در الگوی V در رابطه با فولاد مبارکهی اصفهان

آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی اسپایک در رابطه با شرکت Juniper Networks, Inc

 

    لینک کوتاه: