الگوهای ترکیبی سه شمعی

بررسی انواع الگوهای ترکیبی سه کندل یا شمعی طبق آموزش تحلیل تکنیکال

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، یکی از انواع الگوهای ترکیبی سه شمعی، الگوی کودک رها شده ی بالا یا Abandoned Baby Top است که تشکیل آن در بازار بندرت رخ می دهد. پس از روند صعودی و بعد از تشکیل شمع صعودی قوی، تا شمع بعدی شکافی صعودی تشکیل می شود. نحوه ی بسته شدن شمع بعدی به صورت ستاره یا دوجی است و حتی در فاصله ای که بین بسته شدن آن تا شمع بعدی قرار دارد، شکاف وجود دارد. با بسته شدن بدنه ی شمع سوم که به صورت نزولی (با بدنه ی مشکی) رخ می دهد، اخطاری مبنی بر اتمام روند صعودی و شروع روند نزولی صادر می گردد.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی الگوی کودک رها شده ی بالا و ویژگی های آن

آموزش تحلیل تکنیکال،

بررسی الگوی کودک رها شده ی پایین طبق آموزش تحلیل تکنیکال در رابطه با Home Depot

بررسی ساختار و ویژگی های الگوی ستاره ی عصرگاهی طبق آموزش تحلیل تکنیکال

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، از دیگر انواع الگوی ترکیبی سه شمعی، الگوی ستاره ی عصرگاهی یا Evening Star است که متشکل از سه شمع پس از روند صعودی است. شمع اول یک شمع صعودی و قدرتمند است. شروع شمع دوم با یک شکاف صعودی بوده و بدنه ی آن هم به شکل صعودی و هم نزولی می تواند باشد اما در اکثریت اوقات، شمع دوم بدنه ی بزرگ یا سایه های بلند ندارد. شمع سوم در الگوی ستاره ی عصرگاهی نیز نزولی بوده و شروع آن نسبت به شمع دوم با شکافی نزولی شروع شده است. بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، هشدار شروع روند نزولی پس از اینکه روند صعودی به اتمام می رسد، توسط این شمع روی می دهد.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی ویژگی ها و ساختار الگوی ستاره ی عصرگاهی

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، ترسیم الگوی ستاره ی عصرگاهی برای سنگ آهن چادرملو

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، ترسیم الگوی ستاره ی عصرگاهی برای دلار آمریکا/دلار کانادا

بررسی الگوی Evening Doji Star بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال

همانطور که الگوی قبلی را در آموزش تحلیل تکنیکال با یکدیگر بررسی کردیم، هنگام بررسی الگوی Evening Doji Star متوجه می شویم که شباهت زیادی با الگوی ستاره ی عصرگاهی دارد تنها تفاوت این دو الگو در این است که بین شمع های اول و دوم و همچنین شمع های دوم و سوم هیچ شکافی وجود ندارد. شمع اول پرقدرت و صعودی بوده و بدنه ی شمع های دوم و سوم نیز نزولی است. وقتی شمع سوم به صورت نزولی بسته می شود، اخطاری مبنی بر اتمام روند صعودی و شروع روند نزولی صادر می گردد.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی ساختار الگوی Evening Doji Star

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی الگوی Evening Doji Star در رابطه با شرکت چینی ایران

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی الگوی Evening Doji Star در رابطه با شرکت حفاری شمال

بررسی الگوی سه ستاره بالا مبتنی بر آموزش تحلیل تکنیکال

طبق شکل زیر از آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی سه ستاره بالا یا Bearish Tri-Star Top از انواع الگوهای ترکیبی سه شمعی است که وقتی سه شمعی دوجی با یکدیگر ترکیب شوند چنین الگویی پدید می آید. اندازه ی سایه ها در سه شمع مذکور بسیار اهمیت دارد اما شکافی که بین شمع اول و دوم قرار دارد و از نوع صعودی است و همچنین گپی که بین شمع دوم و سوم وجود داشته و از نوع نزولی است، قدرت الگوی فوق به منظور تغییر روند از حالت صعودی به نزولی را افزایش می دهد. در آموزش تحلیل تکنیکال توصیه می شود که در ذهن داشته باشید که وجود Dojiها یعنی بلاتکلیفی در بازار، و زمانی متوجه خستگی خریداران می شویم که سه دوجی پس از روند صعودی به سمت بالا تشکیل شوند. الگوی سه ستاره شمعی یعنی کم کم فروشندگان، قدرت و قیمت روند آینده را در طی سه روز در دست خواهند گرفت.

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی ساختار الگوی سه ستاره بالا

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، تشکیل الگوی سه ستاره ی نزولی در رابطه با شرکت پالایش نفت تبریز

آموزش تحلیل تکنیکال،

آموزش تحلیل تکنیکال، تفسیر وضعیت شرکت آ.س.پ به کمک الگوی سه ستاره بالا

الگوی سه اهرم مشکی و بررسی آن به کمک آموزش تحلیل تکنیکال

مبتنی بر آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی سه اهرم مشکی یا Three Black Crowsاز انواع الگوهای ترکیبی سه شمعی است که شمع های تشکیل دهنده ی آن همگی نزولی قوی بوده و بدنه های آن توپر می باشد. در این نوع الگو در اکثر موارد، سایه ها کوتاه بوده و شاهد وجود شکافی بین شمع اول و دوم از نوع صعودی و شکافی بین شمع دوم و سوم از نوع نزولی هستیم. وقتی شمع سوم بسته می شود هشدار جدی مبنی بر تغییر روند از حالت صعودی به نزولی دریافت می کنیم.

آموزش تحلیل تکنیکال و بررسی الگوی سه اهرم مشکی به همراه ویژگی های آن

بررسی وضعیت شرکت ذوب آهن اصفهان و کالسیمین به کمک الگوی سه اهرم مشکی به کمک آموزش تحلیل تکنیکال

بررسی و آشنایی با الگوی گنبد فوقانی به کمک آموزش تحلیل تکنیکال

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی ساختار و ویژگی های الگوی گنبد فوقانی

در آموزش تحلیل تکنیکال بیان شده که الگوی گنبد فوقانی در واقع از نوع برگشتی و در گروه الگوهای ترکیبی سه شمعی قرار می گیرد که وقتی رشد قیمتی رخ می دهد شاهد شکل گیری آن هستیم. معمولا الگوی گفته شده وقتی کامل می شود که شمع های صعودی، تعدادی شمع نزولی با اندازه های یکسان و یک شمع بزرگ نزولی، کوچک شوند. اجزای تشکیل دهنده ی الگوی گنبد فوقانی نیز به صورت:

  • دو طرف گنبد: سمت چپ؛ شمع های صعودی و سمت راست؛ شمع های نزولی
  • سقف گنبد: شمعدان کوچک

    لینک کوتاه: