الگوهای برگشتی

بررسی الگوهای برگشتی طبق آموزش تحلیل تکنیکال

بر اساس آموزش تحلیل تکنیکالو همانطور که از نام الگوهای برگشتی مشخص است، بازگشت روند را به ما نشان می دهند. از مهم ترین موضوعات یا فاکتورها، برای اینکه متوجه شویم یک الگوی برگشتی از نوع صعودی است یا نزولی، در نظر گرفتن روند قبلی است. به عنوان مثال هیچ موقع نمی بینیم که یک الگوی برگشتی صعودی پس از یک روند صعودی تشکیل شده باشد.

لذا قبل از اینکه قادر به استفاده از الگوهای شمعی باشید باید بتوانید، نوع روند کوتاه مدتی که از قبل وجود داشته را مشخص کنید. به همان میزان که برای مشخص کردن نوع روند از حجم معاملات استفاده می شود، به همان میزان نیز باید از میانگین متحرک در الگوهای شمعی استفاده کرد. لذا در آموزش تحلیل تکنیکال بیان می شود وقتی می توانیم استفاده ی زیادی از الگوهای شمعی در مشخص کردن برگشت روند ببریم که روند کوتاه مدت باشد.

اصول پیشنهادی آموزش تحلیل تکنیکال هنگام استفاده از الگوهای برگشتی صعودی

بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، یک، دو یا الگوی شمعی در انتهای روند نزولی، الگوهای برگشتی صعودی را تشکیل می دهند و همین امر به ما سیگنال تغییر جهت روند را از حالت نزولی به صعودی ارسال می کند. در ادامه ی این مبحث با انواع الگوهای ترکیبی صعودی آشنا خواهیم شد.

الگوهای تک شمعی یا One Candle:

الگوی چکش یا Hammer از انواع الگوهای تک شمعی (در گروه الگوهای ترکیبی صعودی) است که طبق آموزش تحلیل تکنیکال، انتهایروند نزولی شکل گرفته و از خصوصیات بارز برای شناسایی آن می توان به سایه ی بلند پایینی، عدم وجود سایه ی بالایی و یا نوع کوتاه آن و بدنه ای با اندازه ی حداکثر 2/1 سایه ی پایینی اشاره کرد. در این الگو اینکه بدنه چه رنگی داشته باشد اهمیت چندانی ندارد فقط بدنه ی صعودی که آبی رنگ است، نشان دهنده ی قدرت بیشتر الگوی چکش برای بازگشت روند خواهد بود.

  • هیچ سایه ی بالایی نباید در الگوی چکش وجود داشته باشد مگر اینکه نسبتا کوچک باشد.
  • بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، باید محل قرارگیری بدنه ی شمع در قسمت فوقانی محدوده ی نوسان الگوی شمعی باشد. با اینکه نوع صعودی یا نزولی بودن بدنه فرق چندانی ندارد اما ترجیح بر نوع صعودی است.
  • حداقل باید ارتفاع سایه ی پایینی دو برابر ارتفاع بدنه باشد.
  • در طی 3 جلسه ی معامله ی قبلی، روند سهم باید کاهشی باشد.

آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی چکش از انواع الگوهای برگشتی صعودی

آموزش تحلیل تکنیکال، ویژگی های الگوی چکش یا Hammer

طبق آموزش تحلیل تکنیکال، به هر میزان که بلندی سایه ی پایینی الگوی چکش بیشتر باشد، انتظار ما این است که شاهد برگشت قوی تر و بیشتر سهم در آینده باشیم. و به همین منوال به هر میزان بلندی سایه ی پایینی الگوی چکش کمتر باشد، به همان میزان نیز از قدرت و شدت روند آینده کم خواهد شد.

آموزش تحلیل تکنیکال، میزان بلندی سایه ی پایینی الگوی چکش و تأثیر آن در قدرت و شدت بازگشت روند

آموزش تحلیل تکنیکال، استفاده از الگوی چکش برای تعیین قدرت برگشت روند در رابطه با مس شهید باهنر

الگوی چکش معکوس از انواع الگوهای تک شمعی (در گروه الگوهای ترکیبی صعودی) است که طبق آموزش تحلیل تکنیکال، انتهایروند نزولی شکل گرفته و الگوی برگشتی پایین محسوب می گردد. از خصوصیات بارز برای شناسایی آن می توان به سایه ی بلند بالایی، عدم وجود سایه ی پایینی و یا نوع کوتاه آن و بدنه ای با اندازه ی حداکثر 2/1 سایه ی بالایی اشاره کرد. در این الگو اینکه بدنه چه رنگی داشته باشد اهمیت چندانی ندارد فقط بدنه ی صعودی که آبی رنگ است، نشان دهنده ی قدرت بیشتر الگوی چکش معکوس برای بازگشت روند خواهد بود. از جمله نشانه هایی که می توان با وجود آنها، الگوی چکش وارونه را تأیید نمود عبارتند از: شکاف GAP صعودی در جلسه ی معامله ای بعدی الگوی شمعی صعودی در روز بعد.

آموزش تحلیل تکنیکال، بکارگیری الگوی چکش معکوس برای پتروشیمی خارک

بررسی الگوی Bullish Belt Hold طبق آموزش تحلیل تکنیکال

بر اساس آموزش تحلیل تکنیکال، این الگو مدلی از الگوی Opening Marubozu است. در روندهای نزولی، باز شدن قیمت شروع این الگو با شکاف به سمت پایین است اما در ادامه ی این روند، سایه ی پایینی نمی بینیم و قیمت پس از نقطه ی شروع حرکتی رو به بالا داشته و به همین دلیل است که بدنه ی نسبتا بزرگی را نیز می بینیم. در صورتی که سایه و بدنه در این الگو بتواند گپ را پر کند، قابلیت این را دارد که نشان دهنده ی شروع روند صعودی باشد.

آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی شمعی Bullish

آموزش تحلیل تکنیکال، الگوی Bullish Belt Hold

آموزش تحلیل تکنیکال، بررسی الگوی شمعی Bullish در رابطه با نفت بهران

 

  1. شایان گفته؛
    ۲۳:۳۵ ۱۳۹۷/۱۰/۱۹

    عالی بود. ممنون . یه سوال داشتم ایا فقط با استناد به همین تکنیک میشه معامله کرد ؟ یا باید تکنیکها وابزار دیگه هم دخیل کرد؟

    • پشتیبان سایت گفته؛
      ۰۹:۳۳ ۱۳۹۷/۱۰/۲۰

      بله با تمرین و تکرار و ازمایش میشه عملا با این تکنیک ها معامله کرد

لینک کوتاه: