خاهن – آهنگری تراکتورسازی ایران

خاهن – آهنگری تراکتورسازی ایران

معرفی شرکت

طرح ایجاد کارخانه آهنگری تراکتورسازی ایران در مهرماه ١٣۴۶ در چهارچوب مفاد موافقتنامه همکاریهای فنی و اقتصادی مابین دولتهای ایران و رومانی به منظور تولید یک نوع تراکتور اونیورسال به قدرت ۶۵ اسب بخار به مرحله اجرا درآمد. بازنگری های بعمل آمده در سال ١٣۵٣ شمسی مانع از ادامه طرح به منظور تولید تراکتور اونیورسال گردید . عقد قرارداد با شرکت MF انگلیس در همان سال ادامه طرح را جهت تولید تراکتورهای MF فراهم ساخت .

از سال ١٣۵٧ با انجام مطالعات با کمک مشاورین انگلیسی و با همکاری شرکت آلمانی Eumuco آغاز شد و در سال ١٣۶٢ ماشینهای آهنگری افقی خریداری گردید. سپس مراحل نصب و راه اندازی شروع شد و در بهمن ماه ١٣۶٧ به مرحله بهره برداری رسید . پروژه آهنگری براساس طرح تفکیک کارخانه تراکتوسازی در آذرماه ١٣۶۶ به عنوان یک شرکت مستقل به ثبت رسید.
شرکت آهنگری در زمینی به مساحت حدود ١١ هکتار و فضای سرپوشیده ١٠٠ هزار مترمربع، ظرفیت تولید سالانه ( باتوجه به تنوع قطعات ) حدود ٢٠١٠٠ تن را دارا می باشد.
در سال ١٣٧۶ همگام با برنامه های بلندمدت دولت در جهت واگذاری سازمان های دولتی به بخش خصوصی و با تغییر ماهیت شرکت از سهامی خاص به سهامی عام، مقدمات لازم جهت عرضه سهام شرکت در بورس اوراق بهادار آماده شد. با پذیرفته شدن آن، نسبت به عرضه سهام به متقاضیان اقدام شد. نهایتاً در سال ١٣٨٠ وارد تابلوی بورس و اوراق بهادار گردید و در سال ١٣٩٧ موفق به حضور در بازار اول تابلو شد.


نشانی دفتر :   آذربایجان شرقی ، تبریز ، کیلومتر 5 جاده سردرود


نشانی امور سهام(خاهن) : آذربایجان شرقی ، تبریز ، کیلومتر 5 جاده سردرود


تلفن امور سهام :       8404134245977


وب سایت :   www.itforging.com

    لینک کوتاه: