وال استریت و نقش آن در بورس جهان

وال استریت نام خیابانی در نیویورک می باشد که به عنوان محل اصلی بورس سهام و اوراق بهادار در دنیا شناخته شده است. وال استریت با نقش برجسته خود در بورس جهان تمامی بازارهای مالی جهان را تسخیر نموده است و حضور طیف عظیمی از خارجی ها را به سمت و سوی خود کشانده است. لذا وال استریت نقش برجسته ای در اقتصاد داخلی و بین المللی داشته است.

وال استریت و نقش آن در بورس جهان

پیش از اینکه با مفهوم وال استریت و نقش آن در بورس جهان آشنا شویم، لازم می آید که در ابتدا یک توضیح مختصری در مورد واژه وال استریت و معنا و مفهوم آن داده شود، سپس به نقش آن در آموزش بورس خواهیم پرداخت.

وال استریت که به انگلیسی Wall Street نوشته می شود نام یک خیابانی در قسمت جنوبی شهر منهتن در نیویورک می باشد. اما اینکه چرا این واژه در بورس وارد شده است؟ باید پاسخ داد که این مکان به عنوان محل اصلی بورس سهام نیویورک شناخته شده است و از نظر تاریخی بزرگترین بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری جهان را در ید قبضه خویش دارد. بنابراین به همین اسم وارد آموزش بورس می شویم و با وال استریت و نقش آن در بورس جهان می پردازیم.

بازارهای مالی مهم جهان

وال استریت به عنوان یکی از بازارهای مالی بزرگ دنیاست. البته شهرت این خیابان تا به اندازه ای بالاست که نمی توان گفت وال استریت تنها یک مرکز مهم در جهان است بلکه فراتر از این مسائل رفته است. بازارهای مالی دیگری در نواحی مختلف دنیا بعد از وال استریت در انتشار و مبادله سهام و اوراق بهادار به جایگاه های با اهمیتی دست یافته اند. سرمایه گذاران حرفه ای هر روز صبح اخبار شب گذشته بازارهای دنیا را رصد می کنند. وضعیت بازارها در اروپا و آسیا تأثیر بسزایی بر وال استریت می گذارد.

بورس جهان

وال استریت و نقش آن در بورس جهان

انتشار و مبادله سهام و اوراق بهادار دو مورد از مهمترین فعالیت های صورت پذیرفته در وال استریت است که در بورس جهان تأثیر بسزایی دارد. در وال استریت در طی 10 – 15 سال اخیر دارایی های مالی جدید زیادی در بازار بورس و اوراق بهادار ایجاد و فروخته شده است که همین ایجاد بازارهای مالی جدید خود به تنهایی به یک فعالیت بسیار مهم و قابل توجه تبدیل شده است.

تمامی ابزارهای مالی جدید نظیر اختیارهای خرید و فروش، وارانت ها، تراست‌های سرمایه‌گذاری و قراردادهای آتی نمونه هایی از ابزارهای مالی دنیا هستند که در وال استریت مورد معامله قرار می گیرد. این ابزارها قدرت وال استریت و نقش آن در بورس جهان را نشان می دهد.

حضور خارجی‌ها در وال‌استریت

وال استریت و نقش آن در بورس جهان به حدی پررنگ بوده است که شاهد حضور خارجی ها در وال استریت هستیم و علاوه بر شرکت های آمریکایی، شرکت های خارجی بسیار زیادی در اقصاء نقاط دنیا در وال استریت فعالیت دارند. بنابراین نهادهای مالی دنیا به منظور برآورده نمودن نیازهای تجاری این مشتریان به حضور در خارج از کشور هم نیاز مبرمی دارند. سرمایه گذاران اصلی بازار سهام و اوراق بهادار را آمریکایی ها تسخیر نموده اند. بنابراین می توان گفت وال استریت نقش بسیار مهم و پر رنگی را در اقتصادهای داخلی و بین المللی ایفاء نموده است.

    لینک کوتاه: