نکات معامله گری در بورس همان هایی که برای ورود به بورس نیاز دارید!

نکات معامله گری در بورس بسیار است. این نکات بسیار مهم و درعین‌حال ساده هستند. شما باید تمام آنها را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید. معامله گری یعنی در زمان کمتری نسبت به سرمایه گزاری و با استفاده از معاملات متعدد به سود برسید. این کار ریسک بسیار بالایی دارد. درواقع هر کار بزرگی ریسک بزرگتری هم دارد. البته با استفاده از قوانینی که برای معامله گری تعریف‌شده؛ می‌توان این ریسک را کاهش داد.

 

معامله گری در بورس

معامله گری در بورس

 

مهم‌ترین نکات معامله گری در بورس

در بورس همیشه فرصت هست.

همیشه می‌توان به سود رسید. بازار بورس دقیقاً برعکس زندگی عمل می‌کند. در زندگی اگر یک موقعیت را از دست دادید؛ دیگر نمی‌توان همانند آن را یافت. اما بازار بورس برعکس آن است. در بازار بورس همیشه می‌توان فرصتی برای سودآوری به دست آورد. بازار بورس همانند ایستگاه اتوبوس عمل می‌کند. همیشه اتوبوس بعدی می‌رسد اما فقط کمی باید صبر کنید.

هیچ‌وقت نمی‌توان یک شبه پولدار شد.

اگر فکر می‌کنید می‌توانید در بازار بورس یک شبه پولدار شوید؛ آن فوراً بیرون بریزید. هیچ ساختاری وجود ندارد که بتواند شما را یک شبه به یک ثروت هنگفت برساند. بنابراین آرام باشید و صبر کنید. درعین‌حال تلاش کنید علم بیشتری درباره این بازار به‌دست آورید.

همیشه بدبین باشید. تا مهم ترین نکات معامله گری در بورس را رعایت کنید.

زمانی که فکر می‌کنید در یک بازار ضرر کرده‌اید؛ مطمئن باشید از قبل ضرر کرده‌اید. به قولی می‌توان گفت بازارهای بورسی بسیار متغیر هستند. بنابراین باید به حس ششم خود اعتماد کنید. این حس درباره تمام مردم در بیشتر موارد درست عمل می‌کند. بنابراین سعی کنید به خودتان و حس ششمتان اطمینان داشته باشید.

حدنگه دار باشید. 

در بازارهای شبیه به بورس یک گیوتین وجود دارد! بله منظورم دقیقاً همان گیوتینی است که برای اعدام از آن استفاده می‌شده است. در این بازارها اگر حد نگه ندارید؛ ممکن است با گیوتین گردن خود را قطع کنید! منظورم این است که ممکن است روزی دست در جیب خود کنید و متوجه شوید دیگر پولی ندارید. در آن حالت انگار با گیوتین گردن بازار بورسی خود را زده‌اید.

مهم‌تر از سرعت، سالم رسیدن است.

در بازارهای بورسی شما یک دونده سرعت نیستید. هیچ‌وقت دلیل این‌همه عجله تازه‌کارها را نفهمیدم. البته شاید خودم هم‌زمانی که تازه‌کار بودم همین‌قدر عجله می‌کردم. نمی‌دانم! اما امروز به شما توصیه می‌کنم عجله نکنید. به‌جای عجله کردن دقت خود را بیشتر کنید.

شکست به معنی خروج از بازار نیست.

 یکی از مهم‌ترین نکات معامله گری در بورس این است که اگر شکست خوردید؛ بازهم ادامه دهید. اصلاً مهم‌ترین اصل معامله گری بورس این است که اگر به‌طور متمادی شکست خوردید؛ مأیوس نشوید. یک بازنده عالی تنها کسی است که می‌تواند به یک برنده عالی نیز تبدیل شود. بنابراین با آرامش رفتار کنید و مأیوس نشوید.

تلفن همراه دشمن شماست.

تلفن همراه خود را کنار بگذارید. تمام اپیکیشن های مربوط به معامله گری را از تلفن همراه خود پاک‌کنید. این اپیکیشن ها می‌توانند بلای جان شما باشند. تلفن همراه همیشه شما را تشویق به کارهایی می‌کند که ممکن است زندگی شما را به خطر بیندازد. آن‌هم به دلیل ساختار ذهنی شماست. ذهن شما خارج از فضای بازار علاقه خاصی به‌کارهایی دارد که نباید. به‌نوعی می‌توان گفت بسیار علاقه مند است حالت های خانه‌مان سوز به خودش بگیرد.

اولویت‌بندی کنید.

به نظر شما اولین کاری که یک سرباز باید در جنگ انجام دهد چیست؟ اول باید دیگران را نجات دهد؟ اول باید خودش را نجات دهد؟ شاید هم اول باید به ادامه جنگ بپردازند؟ بازار هم همانند یک سرباز عمل می‌کند. سرباز هم در جنگ باید ابتدا جان خود را نجات دهد. شما نیز در بازار باید ابتدا سرمایه خود را حفظ کنید. سپس باید به فکر سوددهی باشید.

نمودارها خسته‌کننده هستند.

از پشت‌میزنشینی و نگاه کردن به نمودارها پرهیز کنید. یکی از نکات معامله گری در بورس این است که نمودارها تنها چیزهای تایین کننده نیستند. بنابراین باید به بازار بیایید. بهتر است خود را در فضای واقعی قرار دهید. قبول دارم این کار ممکن است سودآور باشد. اما دقت داشته باشید این سودآوری همیشگی نیست. بنابراین بهتر است به بازار بیایید و حد سود و ضرر را تایین کنید.

مدیر زمان خود باشید.

انسان‌های بزرگ همیشه از کمترین زمان بهترین استفاده را می‌برند. شما نیز باید مدیریت زمان داشته باشید. معامله گران بزرگ روزانه معامله نمی‌کنند. بنابراین به شما هم توصیه می‌کنیم هفته‌ای یک یا دو معامله بیشتر نداشته باشید. معامله گران بزرگ بعد از دو یا سه ماه سود خود را برمی دارند. اما این برای تازه‌کارها بسیار سخت است. بنابراین به آنها توصیه می‌کنیم حداقل در روز یک یا دو معامله بیشتر انجام ندهید.

سود کردن زیاد می‌تواند ضرر کردن زیاد هم داشته باشد.

بسیاری از تازه‌کاران بورس زمانی که سود می‌کنند تصور می‌کنند این مورد همیشه ادامه دارد. بنابراین تند معامله می‌کنند تا میزان سود خود را افزایش دهند. اما در آخر می‌بینند مقدار قابل‌توجهی ضرر کرده‌اند. معامله گری به معنی معاملات متعدد است اما نه اینکه به خودتان غره شوید. بهتر است زمانی که سود زیادی کرده‌اید؛ کمی صبر کنید. بعدازآن به معامله بپردازید.

هیچ‌چیز مطمئن نیست.

همه‌چیز می‌تواند تغییر کند. در بازارهای بورس هیچ‌چیز را نمی‌توان یافت که همیشه قابل‌اطمینان باشد. نکات معامله گری در بورس به ما می‌گوید، نمی‌توان به چیزی در این بازار اطمینان کرد. نه تحلیل‌ها، نه نمودارها، نه برگه‌ها و نه هیچ‌چیز دیگر در این بازار مطمئن نیست. بنابراین تنها می‌توانید بر یک چیز تکیه کنید. آن هم خودتان است. درست است که بر هیچ‌چیزی در بازار معامله گری نمی‌توان اطمینان کرد اما به خودتان چه؟!

خانواده‌دار باشید.

مهم‌ترین دارایی شما خانواده شماست. بنابراین سعی کنید آنها را درگیر کارهای خود نکنید. درگیر کردن خانواده آن هم برای مقدار کمی سود واقعاً نفرت‌انگیز است. بسیاری از افراد خانواده خود را نیز وارد بورس می‌کنند. البته نه اینکه سرمایه‌گذاری کنند. بلکه زمانی که سود می‌کنند شاد و خوشحال خانواده را به یک شام خوب دعوت می‌کنند. زمانی هم که ضرر می‌کنند؛ به‌قول‌معروف تبدیل به برج زهرمار می‌شوند!

 

معامله گری در بورس و دیگر بازارها

معامله گری در بورس و دیگر بازارها

 

نکات معامله گری در بورس بسیار مهم و حیاتی هستند. بنابراین باید به آنها عمل کنید. در این مقاله به تعدادی از مهم‌ترین نکات معامله گری در بازار بزرگ بورس اشاره کردیم. برای ورود به بازار بورس باید کارهای متفاوتی انجام دهید. به همین دلیل باید درباره نکات معامله گری و روانشناسی معامله گری در بورس اطلاعات خوبی به‌دست آورید. 

    لینک کوتاه: