بیوگرافی استیو جابز – Steve JOBS مدیر موفق و بنیانگذار اپل (apple)

بیوگرافی استیو جابز

بیوگرافی استیو جابز

بیوگرافی استیو جابز | استیو جابز (Steve JOBS) یکی از بنیانگذاران معروف و بسیار ثروتمند اپل است . وی یکی از بزرگترین بینش های زمان ما محسوب می شود.

استیو جابز در 24 فوریه 1955 در سان فرانسیسکو متولد شد. والدینش ، یک دانش آموز سوری و یک دانشجوی آمریکایی تصمیم گرفتند او را به یک خانواده فرزندخوانده واگذار کنند. اندکی پس از تولد وی ، استیو جابز خانواده خود را به نمایش موتین در کالیفرنیا تغییر داد.

استیو جابز قبل از ترک تحصیل و گذراندن کلاس به عنوان شنونده رایگان ، ترم تحصیلی را در پورتلند ، اورگان انجام می دهد. او به کالیفرنیا بازگشت و شروع به ادغام در یک باشگاه کامپیوتر ، با استیو وزنیاک ، با او بعد از آن اپل ایجاد می کند.

هر دو به عنوان یک توسعه دهنده بازی های ویدئویی در Atari یک شغل دریافت می کنند. در سال 1976 ، او شرکت اپل را در گاراژ خانواده جابز ایجاد کرد که در آن اولین کامپیوتر خود را ساخت.

در سال 1980 ، اپل در بازار بورس قرار گرفت و در سال 1982 ، در سن 27 سالگی ، استیو جابز جوانترین مردی بود که وارد لیست 400 فرد ثروتمند جهان شد. در سال 1983 ، او موفق به جذب جان اسکلی ، رئیس پپسی کولا شد و گفت: “آیا ترجیح می دهید بقیه عمر خود را صرف فروش آب شیرین کنید یا آیا فرصتی برای تغییر جهان دارید؟ “. در سال 1984 ، Macintosh به عنوان اولین رایانه مصرف کننده با رابط گرافیکی و ماوس منتشر شد که در نهایت می تواند زندگی میلیون ها انسان در سراسر جهان را تغییر دهد.

بقیه حرفه های استیو جابز بارها و بارها موفقیت آمیز بوده است ، همه محصولات وی موفقیتی بزرگ در مقیاس جهانی دارند (مک بوک ، آی پد و …).

در سال 2003 ، او می آموزد که نوعی سرطان نادر دارد. وی سالهای بعد را در مبارزه با این بیماری گذراند و در بیمارستان بستری مختلفی متحمل شد. وی در 5 اکتبر 2011 در سن 56 سالگی درگذشت.

 

    لینک کوتاه: