بررسی رابطه تحلیل تکنیکال در بورس و سرمایه گذاری در بورس

تحلیل تکنیکال در بورس:

تحلیل تکنیکال در بورس یا فنی با استفاده از” مطالعه رفتار و حرکات قیمت و حجم سهام در گذشته و تعیین قیمت و روند آینده” صورت می پذیرد، که برای هر نوع کالا، شاخص یا سهام قابل استفاده است. نمودار تحلیل تکنیکال در بورس، بر مبنای قیمت سهام و با استفاده از پیشینه تاریخی و تحلیلگر حرفه ای، مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، و کاملا مبتنی بر اطلاعات گذشته است.

اگر چه این روش اینطور جا افتاده است که بیشتر مورد استفاده سفته بازان و سرمایه گذاران با دیدگاه کوتاه مدت است که قصد دارند تا بازده مورد نظر خود را در هنگام بالا رفتن قیمت سهام افزایش دهند، ولی آنچه مسلم است علم احتمالات را که بر اساس پیش بینی بنا شده است، نمی توان نادیده گرفت. از طرف دیگر، بیشتر اعمال ما که بر اساس تجربیات گذشته سر می زند می تواند قابل پیش بینی باشد، واضح است که در این بحث اصول روانشناسی عمومی مورد تاکید است.

همین‌الان آموزش‌های سایت ما را دنبال کنید تا در پایان دوره‌های آموزشی بورس به یک فرد کاملاًحرفه‌ای در زمینه سرمایه‌گذاری بورس تبدیل شوید.

تحلیل تکنیکال در بورس

جالب است نگاهی بیندازیم به یک نظریه که ارتباط بین تحلیل تکنیکال در بورس و تصمیم به سرمایه گذاری در بورس را ضعیف می داند و دلایل قاطع خود را بیان می کند:

فرخ نیا(1379) پس از بررسی نقش اطلاعات مالی در تصمیم گیری سهامداران بیان می کند که، تصمیم به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار، رابطه ضعیفی با خرید و فروش و قیمت سهام بر مبنای تحلیل تکنیکال در بورس دارد. وی دلایل زیر را بر می شمارد:

• کم بودن دانش تخصصی
• نواقص سیستم اطلاع رسانی و غیر کارآمد دانستن الگوهای علمی از سوی سهامداران

اگرچه فائق شدن بر این نواقص، شاید بتواند راه هموارتر و نتیجه رضایت بخش تری را، در اختیار سرمایه گذاران در بورس بگذارد. این امر در سایه آموزش تخصصی و تحلیل حرفه ای می تواند به مراتب قوی تر از قبل ظاهر شود. افراد متخصص و متبحر در عرصه بازار مالی و بورس قطعا راهکارهای مناسبی برای به ثمر رساندن تحلیل تکنیکال در بورس، در اختیار دارند.

با اشاره ای به فلسفه تحلیل تکنیکال متوجه می شویم که شعار” تاریخ تکرار می شود و اینده چیزی نیست جز گذشته”، ترغیب و تشویق به استفاده از تحلیل تکنیکال در بورس را به وضوح بیان می کند. آنچه یک تحلیلگر تکنیکال نیاز دارد تغییرات قیمت هاست، فارغ از هر گونه دلیل و علت.

شاید بتوان با غلبه بر زمان تغییر وضعیت، زمان تغییرات قیمت و همچنین با درک صحیح از جهت حرکت، و البته در سایه اموزشصحیح و هدایت شده، بر ارزش و اهمیت استفاده از تحلیل تکنیکال در بورس پافشاری کرد.


 

• فایل های مرتبط

چرا باید تحلیل تکنیکال را بیاموزید؟ (۲۰ صفحه)

کاربرد عملی تحلیل تکنیکال در بازار (۱۷۰ صفحه)

مشکلات تحلیل تکنیکال و روشھای تسلط بر آنھا (۱۲ صفحه)

اصول اولیه تحلیل تکنیکال (۱۰ صفحه)

تحلیل تکنیکال نقاشی نیست! (۶ صفحه)

 


• فایل های صوتی مرتبط

۱- تحلیل های بنیادی و تکنیکال

 

    لینک کوتاه: